Whistler - Reisverslag uit Whistler, Canada van Rianne Hop - WaarBenJij.nu Whistler - Reisverslag uit Whistler, Canada van Rianne Hop - WaarBenJij.nu

Whistler

Blijf op de hoogte en volg Rianne

27 Augustus 2015 | Canada, Whistler

Vandaag is het weer een prachtige dag. Na een goede nachtust en ontbijt vertrekken we met de shuttle bus van de camping naar Whistler downtown. Het is een echte wintersportstad. Erg modern, schoon en nieuw. Frank gaat in de rij voor de gondeltickets. Ondertussen loop ik met de kinderen door het stadje. Uiteindelijk duurt het zo lang voordat Frank kaartjes heeft dat we eerst maar gaan lunchen. Jenna mept nog een glas van tafel omdat ze schrok van een beestje, vervolgens schrikt ze nog harder van het kapotte glas dat ze begint te huilen :/
Na de lunch vertrekken we richting gondel. Eerst 25 minuten omhoog. Wat een prachtig uitzicht. Na een korte wandeling gaan we verder met de peak to peak gondola, die 2 bergtoppen met elkaar verbindt en over een diep dsl gaat. Frank wil perse in de gondel met de glazen bodem. Hiervan zijn er maar 2, dus maar weer wachten. Maar vooruit, ik geef het toe, het was absoluut de moeite waard. Vervolgens weer de afdaling in een gewone zetellift. En ja hoor ...... daar waar we allemaal op gewacht hebben zien we in de allerlaatste rit..... de beer :) :) :)
Mooi om te zien! Maar wat ze nu continu zeggen over Canada, dus dat het bear country is, vind ik wat overdreven :p
Thuis gekomen ben ik de koffers in gaan pakken. Nog 1 nacht en dan de camper inleveren en dan nog 1 nacht in het hotel en dan gaan we weer richting huis!