Lake Louise en verder naar Banff - Reisverslag uit Banff, Canada van Rianne Hop - WaarBenJij.nu Lake Louise en verder naar Banff - Reisverslag uit Banff, Canada van Rianne Hop - WaarBenJij.nu

Lake Louise en verder naar Banff

Blijf op de hoogte en volg Rianne

01 Januari 1970 | Canada, Banff

Vandaag zijn we al vroeg wakker en maken ons weer klaar voor ons vertrek vanaf Lake Louise campground. Wat is het ontzettend koud. We kunnen gewoon in de camper wolkjes blazen. Na het ontbijt gooien we de watertank weer vol en de water/rioleringstank weer leeg en we vertrekken de berg op naar Lake Louise. Het is nog vroeg, dus we kunnen onze grote camper er nog prima kwijt. Het is er echter nog erg mistig, dus het meer heeft iets mysterieus. We beginnen aan onze wandeling langs het meer en langzaam trekt de mist weg en krijgen we telkens meer van lake Louise te zien. Het is werkelijk prachtig. En hoe verder we lopen, hoe minder Chinezen we zien. Er zijn er hier namelijk hele busladingen vol. Het is verbazingwekkend hoe goed de kinderen het vol houden. Als we aan de andere kant van het meer zijn, besluiten we maar terug te gaan. We nemen een andere route terug, maar dat hadden we beter niet kunnen doen. Het is regenachtig geweest, dus het was 1 grote modderbende. Ook lag het bezaaid met paardenpoep. Maar we hebben ons er doorheen geslagen. Na de wandeling en koffie/fruit/drinken voor de kinderen zijn we richting Banff gereden. Dit is weer een hele andere plek en ook een hele andere campground. De kinderen waren onderweg hier naar toe in slaap gevallen en hebben zeker nog 1,5 uur geslapen. Vervolgens hebben we de omgeving van de camping iets verkend. Morgen gaan we de omgeving van Banff verder verkennen.

En...nog steeds geen beer gezien :(

• 19 Augustus 2015 - 00:21

Monica:

Even wennen om op een asvalt weg te parkeren he :-) maar het went en is ideaal!
    En die kou... Doe lekker je kachel aan! Lekker warm als je gaat slapen en daarna op 17 graden! Daar is het voor!
    Wassen van je kleren kun je in Banff trouwens goedkoop doen ;-)
    Geniet van de mooie omgeving en van Banff!