Reis richting en verblijf in Revelstoke - Reisverslag uit Revelstoke, Canada van Rianne Hop - WaarBenJij.nu Reis richting en verblijf in Revelstoke - Reisverslag uit Revelstoke, Canada van Rianne Hop - WaarBenJij.nu

Reis richting en verblijf in Revelstoke

Blijf op de hoogte en volg Rianne

01 Januari 1970 | Canada, Revelstoke

Vandaag is het weer een reis-dag. We vertrekken weer over de hobbel/gaten/onverharde weg vanuit Beaver lake richting Kelowna. We slaan af richting Vernon. Ik vind het ontzettend Amerikaans klinken en zo ziet het er ook uit. Het oogt western achtig. Echt zoals je het in de film ziet.
Helaas is er een groot ongeluk gebeurd op de doorgaande snelweg en staan we 2 uur in de file. Later horen we dat er een groot ongeluk is gebeurd. In Vernon gaan we op zoek naar een supermarkt en na een uitgebreide zoektocht vinden we een Safeway supermarkt. Lastig als je niet weet hoe de supermarkten heten in Canada. Alles in zo'n supermarkt gaat zeer rustig aan. Er wordt uitgebreid een praatje met je gemaakt. Haast kennen ze niet. Het is ontzettend warm hier en het is rond de 38 graden. Ook gaan we naar de liquor store. Alcohol koop je hier niet in de supermarkt, maar dus in een aparte winkel. Er wordt hier in de omgeving veel wijn gemaakt, dus we kopen wijn uit British Columbia.
We vervolgen onze weg richting Revelstoke en komen langs het prachtige groen gekleurde Kalamalka lake. Onderweg komen we langs hele verschillende streken. Van typisch Noord-Amerikaanse boerderijen tot wine yards. Daarna komen we weer bij meren en uiteindelijk rijden we de bergen in richting Revelstoke. In de winter is dit een skigebied. Wat een prachtig land is Canada, met sl zijn uitgestrektheid en verschillende landschappen.
In Revelstoke aangekomen blijken we weer op een hele mooie full hook-up (dus met water-elektra en rioolaansluiting) te zitten. Wederom aan een prachtig meer. Er wordt volop gezwommen en gespeeld bij het meer. Ook door Jenna en Jelte. Morgen kan het gaan regenen, dus moeten we maar eens kijken wat we dan gaan doen, want we blijven nog een dag in Revelstoke.

• 14 Augustus 2015 - 18:19

Heleen:

Fijn dat jullie je vermaken! Klinkt heerlijk met al die meren om in te zwemmen en te verkoelen! veel plezier nog!

• 14 Augustus 2015 - 23:29

Monica:

Grappig om te weten waar jullie nu zijn, prachtige campground!
    Ook al regent t morgen, ga dan zeker wel mount Revelstoke op, wij zijn er ook met regen geweest en het had boven iets sprookjes achtigs. (Wel erg koud)
    En anders de dag erna alle tijd om nog naar boven te gaan, de rit naar de volgende camping is niet lang!